hej dagboken!

varnig för flummigt natt inlägg. 

något av det som skrämmer mig mest är förändringar. missförstå mig inte nu, jag älskar att förändra mitt yttre och göra annorlunda saker i vardagen. men jag tycker inte om förändringar som förändrar mitt liv på en längre sikt. som när något man verkligen älskar försvinner, eller som att min pappa nu har flyttat tillsammans med sin tjej och att lägenheten jag bott i inte finns längre. det var mitt hem och jag har aldrig kännt mig hemma så bra som där. innerst inne vet jag att jag aldrig hade flyttat tillbaka eftersom jag har mitt eget nu och klarar mig perfekt. det som nog skrämmer mig mest är nog att jag måste bli vuxen snart.. på riktigt! klara allting i livet på egen hand. jag är rädd eftersom jag inte har en aning om hur mitt liv kommer se ut om fem år. tycker inte om när jag inte vet vad som ska hända. blir nervös. jag har ingen aning om vad jag vill plugga till. har mina ideér hela tiden men tar inte tag i något eftersom att det inte känns 100% rätt och är osäker att jag väljer fel. det var mycket skönare när man var liten och ens föräldrar berättade för en vad man skulle göra och inte göra. borde vara bättre nu när jag kan göra vad jag vill med mitt liv, bli vad fan jag vill. för jag kommer väll inte alltid bo ensam och jobba inom restaurang branschen? blir besviken på mig isåfall. måste sluta vara så rädd för detta och se det som en utmaning istället. kanske på grund av detta som jag siktar in mig på ett svensson liv hela tiden med man, barn, villa och volvo. trisst med tryggt.




Kommentarer
Hannah

Alltså, det där med att oroa sig för att det man börjar plugga ska vara fel.. Jag har också gjort det. Men vet du vad, då hoppar man bara av! Lätt som en plätt. Mitt tips är att söka några utbildningar/kurser bara för att de låter roliga. Du kommer ganska snabbt märka om de är något för dig eller inte. Tro mig! Det gäller bara att våga. Studentlivet är en härlig kontrast mot det liv man levt innan. Förutom den lilla biten att ekonomin inte är på topp.. Och du, Göteborg har ett fint universitet.... ;D

2010-03-02 @ 07:36:24
URL: http://www.hannahjohansson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Angeliya

" titta framåt och inte bakåt, för då trillar man! "

RSS 2.0